Meno a priezvisko : PhDr. Erika Pribusová
Pracovná pozícia: špeciálny pedagóg s 2. atestáciou, Zástupkyňa riaditeľky
Moje osobné motto:
„Pracujem rada s deťmi každého veku a aj s ich rodičmi. Každý klient je pre mňa jedinečný a neopakovateľný ako človek a zároveň v tom, čo odo mňa potrebuje, ako sa to prejavuje, aký si vytvoríme pracovno-ľudský vzťah a spoluprácu. Teším sa, keď spoločne dokážeme nájsť riešenia k problémom, s ktorými prišiel, sprevádzam ho na ceste k ich realizácii a po nejakom čase odchádza odo mňa spokojný. “
Vzdelanie:
II. atestačná skúška, MPC Trenčín, 2016
absolvovanie výcviku „Sociálno-psychologický výcvik v supervízii modul B,C“ , VÚDPAP Bratislava, 2014-15
I. atestačná skúška MPC Trenčín, 2014
absolvovanie výcviku „Integratívna práca s motiváciou a zmenou v komplexných systémoch, rodinách a pároch“ SKP a Coachingplus Bratislava , 2012-13 |
Rigorózna skúška v štúdijnom odbore špeciálna pedagogika, Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 2010 |
Učiteľstvo a vychovávateľstvo pre špeciálne školy a zariadenia – pedagogika mentálne postihnutých, Pedagogická fakulta Univerzity Komenského Bratislava, katedra špeciálnej pedagogiky, 1995.
|
Odborná prax:
Špeciálny pedagóg CPPPaP Trenčín od roku 1997 doteraz. Špeciálny pedagóg v ŠZŠ Trenčianska Teplá od roku 1995 do roku 1997. Týždenná zahraničná stáž zameraná na edukáciu žiakov so ŠVVP v Dánsku v rámci projektu „Nie je škola ako škola, nie je žiak ako žiak“.
Profesijné zameranie:
Špeciálnopedagogická diagnostika detí a žiakov s vývinovými poruchami učenia (VPU) – dyslexia (vývinová porucha čítania), dysgrafia (vývinová porucha písania), dysortografia (vývinová porucha aplikácie gramatiky), dyskalkúlia (vývinová porucha počítania) a dyspraxia (vývinová porucha motorických funkcií).
|
- Špeciálnopedagogická diagnostika detí a žiakov s poruchami aktivity a pozornosti, s poruchami správania, chorých a zdravotne oslabených alebo nadaných.
- Raná diagnostika deti od 2 do 5 rokov a realizácia stimulačných programov na podporou oslabených oblastí vývinu.
- Diagnostika školskej spôsobilosti detí individuálna alebo skupinová (sreening v MŠ).
- Reedukácia ťažkostí u detí a žiakov so symptómami VPU (deficitov dielčích oslabení výkonu), s ťažkosťami v oblasti aktivity a pozornosti alebo správania sa.
- Rozvíjajúce programy pre deti s odloženou školskou dochádzkou.
- Metodické vedenie a konzultácie pre rodičov a pedagógov.
- Realizácia preventívnych programov, besedy a prednášky pre žiakov, učiteľov a rodičov.
- Metodické vedenie a organizácia pracovných stretnutí pre špeciálnych pedagógov CPPPaP a CŠPP Trenčianskeho kraja a školských špeciálnych pedagógov okres Trenčín.
Iná odborná činnosť:
- Autorka a realizátorka projektu „Vrstovnícka subkultúra triedy – rizikový faktor kriminality mládeže“ počas, ktorého sme pracovali v školskom roku 2008/2009 s vybranou triedou ZŠ.
- Autorka a realizátorka projektu „Dieťa s ADHD v poradenskom a edukačnom procese“ počas ktorého boli k tejto problematike vyškolení v šk. roku 2011/12 odborní zamestnanci CPPPaP a CŠPPP Trenčianskeho kraja a ZŠ a SŠ okresu Trenčín.
- Autorka a realizátorka projektu „Zabezpečenie ranej starostlivosti o deti so ŠVVP formou skvalitnenia psychologickej a špeciálnopedagogickej diagnostiky a poradenstva“ v rámci ktorého sme v šk. roku 2016/17 vybavili naše poradenské zariadenie testami pre ranú diagnostiku detí (MABC II, Scénotest) a vyškolili odborných zamestnancov na ich používanie pri diagnostike detí so ŠVVP.
- Lektorka MPC Trenčín, aktualizačný program „Metodika tvorby a realizácie IVVP v primárnom a sekundárnom vzdelávaní “, 2014, 2017.
Špecializácia (absolvovanie kurzov v rozsahu 8-16 hodín):
„ Grafomotorika – rozvoj a náprava ťažkostí“ , PhDr. Heyrovská.
„ Autogénny trénning I. “, MUDr. Hašto.
„ Metóda dobrého štartu“ , Mgr. Jana Swirekoszová.
„ Dielčie oslabenie výkonu“ , Mgr. Eliašová.
„ Diagnostika a náprava dyskalkúlie“ , PhDr. Jozef Novák.
„ Cez rozprávku do školy“ , Mgr. A. Lazíková .
„ Diagnostika a reedukácia vývinových porúch učenia“, PhDr. Oľga Zelinková.
„ Neurobiologická terapia dyslexie“ , PhDr. Oľga Zelinková.
„ KUPOZ“ – program na rozvoj koncentrácie pozornosti u detí s ĽMD“ , PhDr. Pavla Kuncová,
„ KUPREV – program na rozvoj komunikačných zručností u detí “ , PhDr. Pavla Kuncová.
„ Pervazívne vývinové poruchy , šp.pg. diagnostika “, Mgr. Alena Šedibová.
„ ČÍ(S)TA – čítanie s porozumením“ , PhDr. Erik Žovinec.
„ Intenzívny kurz práce s terapeutickými kartami“, Mgr. Mária Anyalaiová, PhD.
„ Integratívna terapia porúch správania a disharmonického vývoja osobnosti dieťaťa“, PhDr. Nora Gavendová.
„ Integratívny korekčný program pre deti s ADHD “, PhDr. Nora Gavendová.
„ Neurobiologická podstata ADHD, autizmu a DMO, jedlo ako terapia “ Mgr. Bibiana Naďová.
„ MABC II – test motoriky pre deti “ , Prof. PaedDr. Rudolf Psotta, PhD.
„ Scénotest a terapia/diagnostika hrou “, PhDr. Pavel Humpolíček, PhD.
„Vizuálne čítanie “, Ing. Baranec