Meno priezvisko: Mgr. Hana Jarábková
Pracovná pozícia: špeciálny pedagóg
Moje osobné motto:
„Ak ich ešte neučíš samotnej múdrosti, predsa len pred nimi urovnávaš cestu k múdrosti tým, že ich krátkou a príjemnou cestou učíš čítať a písať, čo je všeobecný nástroj na získanie všetkých vedomostí a kľúč k podstate múdrosti…“. J.A. Komenský
Vzdelanie:
Špeciálna pedagogika — odbor. Univerzita J.A. Komenského, Praha — katedra špeciálnej pedagogiky, 2010.
Odborná prax:
Špeciálny pedagóg CPPPaP Trenčín od roku 2010
Profesijné zameranie:
- Špeciálnopedagogická diagnostika detí a žiakov s vývinovými poruchami učenia — dyslexia, dysgrafia, dysortografia, dyskalkúlia, dyspraxia.
- Špeciálnopedagogická diagnostika detí a žiakov s poruchami aktivity a pozornosti, chorých a zdravotne oslabených.
- Diagnostika školskej spôsobilosti detí, skupinová (screening v MŠ).
- Posudzovanie školskej spôsobilosti detí individuálnou formou.
- Rozvíjajúce programy pre deti s odloženou školskou dochádzkou.
- Reedukácia ťažkostí u detí a žiakov so symptómami VPU (deficity dielčích oslabení výkonu).
- Metodické vedenie a konzultácie pre učiteľov a rodičov.
- Realizácia preventívnych programov, besedy a prednášky pre žiakov, učiteľov a rodičov.
Špecializácia (absolvovanie kurzov a inovačných vzdelávaní):
„KUPREV“ — program na rozvoj koncentrácie pozornosti u detí s ĽMD.
„ČÍ(S)TA — čítanie s porozumením“. PhDr. Erik Žovinec.
„Tréning fonematického uvedomovania podľa D.B. Eľkonina“. DoC. PhDr. Marína Mikulajová, CSc.
„Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí“. Národný projekt VÚDPaP Bratislava.
„Výchova a učenie pomocou metódy nenásilnej komunikácie — 1. úroveň“. Prof. Ing. Sándor Albert, PhD.
„Zásady nenásilnej komunikácie vo vyučovacom procese — 2. úroveň. Prof. Ing. Sándor Albert, PhD.
„Zážitková pedagogika vo výchovno-vzdelávacom procese s využitím mediálnych, digitálnych a interaktívnych prvkov“. Inštitút celoživotného vzdelávania, Komárno.
„Metodika tvorby individuálnych vzdelávacích programov pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v primárnom a sekundárnom vzdelávaní“. Metodicko-pedagogické centrum, Bratislava.